تزریق تراشه ای فنی به بدن جاندار(حیوان و انسان) به نام میکروچیپ

تزریق تراشه ای فنی به بدن جاندار(حیوان و انسان) به نام میکروچیپ

توجه: این مقاله صرفا جنبه اطلاعات عمومی و دانستنیها داشته و این شرکت هیچگونه خدمات و اطلاعات دیگری در ارتباط با میکروچیپ ها ندارد!!!

تزریق تراشه ای فنی به بدن جاندار(حیوان و انسان) به نام میکروچیپ
میکروچیپ وسیله ای بسیار کوچک به اندازه یک دانه برنج بوده که در داخل آن یک کد اختصاصی در مرحله ساخت طراحی شده است و به عنوان عامل شناسایی جاندران مورد استفاده قرار می گیرد و عاری از هر گونه منبع الکتریکی می باشد.
میکروچیپ در زیر پوست جاندار کاشته می شود بطوریکه این عمل کاشت نظیر واکسیناسیون بوده و بسیار ساده و بدون درد انجام می پذیرد.
هر میکروچیپ دارای یک کد اختصاصی بوده که در زمان ساخت توسط اشعه لیزر طراحی می گردد. این کدها غیر قابل تغییر و یا جایگزینی بوده و در تمام مراحل حیات جاندار به عنوان عامل دقیق شناسایی استفاده می شود.
میکروچیپ در داخل محفظه شیشه ای که قابلیت تطابق با بافت زنده موجود را دارد ،قرار می گیرد. این محفظه از ایجاد واکنش های ایمنی جاندار جلوگیری می نماید 
اجزاءمیکروچیپ قابلیت تعویض و یا جداشدگی ندارد و طوری طراحی شده است که تا انتهای عمر جاندارد بدون هیچ گونه عارضه ای در بدن باقی می ماند.
پس از کاشت میکروچیپ ،اطلاعات پایه های وهویتی وبهداشتی حیوان به بانک اطلاعاتی آنلاین ایرادیتا ارسال می گردد وبه ازای هر حیوان یک کارت شناسایی الکترونیکی از طرف مرکز ایرا دیتا صادر می گردد وبه امضای ومهر مسئول فنی که عملیات کاشت میکرو را انجام داده می رسد.
میکروچیپ بسیار ریز و دارای قابلیت تطابق با بافت زنده جاندار می باشد بنابراین امکان ایجاد حساسیت و یا واکنشهای ایمنی وجود ندارد.
جهت تشخیص هویت حیوان از دستگاه بازخوان استفاده می شود ،دستگاه بازخوان، میکروچیپ را توسط امواج رادیویی فعال نموده و امواج برگشتی به دستگاه، کد اختصاصی میکروچیپ را تعیین می نماید.
میکروچیپ ایمپلنت یک ریزتراشه الکترونیکی بسیار کوچک است که در بدن انسان یا حیوان کاشته می‌شود و انواع مختلفی دارد برخی انواع آن برای شناسایی، برخی برای جاسوسی و شنود وبرخی برای خواندن و هک مغز استفاده می‌شود. در ایران شرکت دامپزشکی فارماپت وارد کننده میکروچیپ‌هایی برای شناسایی حیوانات است و مراکز دامپزشکی مختلفی مانند مرکز دامپزشکی درین با کاشت میکروچیپ و صدور شناسنامه برای حیوانات خانگی زمینه تثبیت مالکیت و ثبت رسمی نژاد و جلوگیری از سرقت و مفقود شدن حیوان خانگی را فراهم می‌کند. 
کاشت زیر پوستی معمولاً دارای یک شماره شناسه ۱۵ رقمی برای حیوانات است که می‌تواند به اطلاعات خارجی مرتبط شود مثل تعیین هویت، تاریخچه پزشکی، داروها، آلرژی‌ها و اطلاعات شخصی؛ و توسط یک دستگاه بازخوان که به بانک اطلاعاتی متصل است قادر به شناسایی است.
ميكروچيپ ها نيمه هادي های كوچكي هستند كه در دل بسياري از وسايل الكترونيكي اي كه ما مي شناسيم شامل رايانه ها، سل فون ها و حتي اجاق هاي مايكروويو جا دارند. ميكروچيپ مداركامل، يك سري اجزاي الكترونيكي به هم متصل شده مانند ترانزيستورها و مقاومت ها هستند كه روي يك چيپ ريز از يك ماده نيمه هادي مثل سيليكون يا ژرمنيوم حك شده.
اولين ميكروچيپ با همکاری رابرت نويس و جك كيلبي در سال 1958 اختراع شد. با اين كه آنها در شركت هاي مختلفي كار مي كردند ولي براي ايجاد انقلابي در صنايع الكترونيك فعاليت اين دو نفر در اين دو شركت به هم متصل شد. اولين ميكروچيپي كه ساخته شد يك ترانزيستور و سه مقاومت و يك خازن داشت. درحالي كه ميكروچيپ هاي امروزي بيش از 125 ميليون ترانزيستور در فضايي كوچك تر از يك سكه كوچك دارند.
در سال 1975 گوردون مور دانشمند پيشرو در علم الكترونيك پيش بيني كرد كه پيچيدگي چيپ هاي مداركامل هر دو سال دوبرابر مي شود. پيشرفت هاي صنايع هم به ترانزيستورهاي چيپ ها اجازه داده تا جمع و جورتر شوند. به طوري كه سيگنال هاي الكتريكي بايد مسافت كوتاه تري را بپيمايند تا اطلاعات را پردازش كنند.
ميكروچيپ ها به عنوان وسيله اي براي نجات زندگي موجودات زنده مورد استفاده قرار مي گيرند. دستگاه هاي تنظيم كننده ضربان قلب ميكروچيپ هايي را براي نگهداشتن زمان مورد استفاده قرار مي دهند. قلب هاي مكانيكي خودشان از دستگاه هاي تنظيم كننده قلب استفاده مي كنند تا به طور كامل عملكرد يك قلب بيولوژيكي را داشته باشند.      
همچنين بعضي از مردم ميكروچيپ ها را وارد بدن خودشان مي كنند، اگر آنها از ارايه اطلاعات مربوط به خودشان ناتوان شوند و به بيمارستان نياز پيدا كنند، تاريخچه كامل پزشكيشان را در داخل يك ميكروچيپ در داخل بدنشان دارند. اين اطلاعات به سادگي مي تواند اسكن شود و اطلاعات براي دكتر ها دانلود شود تا آنها به فراخور اوضاع تصميم بگيرند.
به گزارش تابناک با تو، به تازگی، هزاران نفر از مردم سوئد میکروچیپ ها «تراشه های الکترونیکی کوچک» را زیر پوست خود و به طور مشخص در دستان شان کاشته اند. این میکروچیپ ها در بدن آنها به عنوان کارت اعتباری، کلید های کارتی و حتی کارت های ریلی عمل می کند. به نظر می رسد سوئدی ها رکورد کاشت این فناوری را زده اند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که علاوه بر رفاه اجتماعی و بهبود وضعیت معیشتی مردم سوئد، پدیده ی Bio - Hackers دلیل اصلی روی آوردن سوئدی ها به تراشه های الکترونیکی کوچک است.دولت سوئد به استفاده از فناوری پیشرفته برای خدمت به مردم و توسعه قابلیت های بیولوژیکی انسان علاقه مند است که این امر می تواند در آینده با هوش مصنوعی سازگار و هماهنگ باشد.
تکنولوژی جدید یک تراشه فنی را به بدن معرفی می کند و پس از آن فرد می تواند بدون در دست داشتن کارت پرداخت الکترونیکی یا نگرانی از حمل کیف پول های بزرگ فعالیت بانکی خود را انجام دهد البته در این میان برخی منتقدان چنین تراشه هایی را غیر ضروری و ناکارآمد می بینند. مردم سوئد پیشرو ترین مردم جهان در پذیرش تکنولوژی و تغییر سبک زندگی هستند و به نظر می رسد با ادامه این روند سوئد نخستین کشوری باشد که در آینده ای نه چندان دور پول نقد را به طور کلی از سیستم مالی خود حذف خواهد کرد.
نصب میکروچیپ در زیر پوست 50 کارمند آمریکایی 
به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال بی بی سی، شرکت Three Square Market, که در ویسکانسین واقع شده است، در زیر پوست 50 نفر از اعضای شرکت و کارکنان خود، میکروچیپ خواهد کاشت.
به نقل از این شرکت، این اقدام به منظور تسهیل دسترسی کارمندان به وسایل الکترونیکی شرکت می باشد. نصب این میکروچیپ برای اتصال به کامپیوتر و تجهیزات دفتری و اداری کارکنان استفاده می گردد.
قیمت این میکروچیپ ها 300 هزار دلار است، اما به صورت رایگان به بدن کارمندان پیوند زده خواهد شد.
به نقل از این کانال تلوزیونی، شرکت کنندگان به طور داوطلبانه موافقت خود را با انجام چنین عملیاتی اعلام نموده اند. 

نظرات

ارسال نظر

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.